Parlem de pintura
Informació pràctica
Dies: Dimecres 28 de setembre: Frederic Amat / Dimecres 5 d'octubre: Arnau Puig 2011
El moment que Van Gogh, Picasso i altres artistes visqueren a París va ser d'una gran creativitat i efervescència cultural. Convidem a dos grans coneixedors de la pintura i la història de l'art a que ens parlin d'algunes de les obres mestres que es van generar en aquest entorn.
-Dimecres 28 de setembre: Frederic Amat (Artista)
Picasso, el rovell de l'ou
Amb la meva xerrada entorn les obres exposades a l'exposició Devorar París. Picasso 1900-07 voldria comentar la gestació i cristal·lització d'una gran i agosarada aventura creativa d'inicis del segle XX que va colpir i esquitxar la nostra visió de la realitat i les seves aparences.
Frederic Amat (Barcelona, 1952)
Pintor, el seu treball desafia una única forma de categorització. La seva obra ha estat exposada a diferents ciutats i s'han dut a terme retrospectives de la seva producció al Museo Tamayo de Ciutat de Mèxic i a la Fundació Miró de Barcelona. La seva concepció oberta de la pintura l'ha portat a integrar en el seu treball creatiu múltiples llenguatges artístics. Ha realitzat escenografies per la dansa i el teatre a partir de textos de García Lorca, Beckett, Juan Goytisolo, Koltès i Octavio Paz. Així mateix ha dirigit i creat els espais escènics de l'òpera El viaje a Simorgh de Sánchez Verdú i dels oratoris Oedipus Rex de Stravinsky/Cocteau i Maddalena ai piedi di Cristo de Caldara. També ha il·lustrat varies obres literàries com Les Mil i Una Nits o La Odissea. En les seves intervencions en espais arquitectònics ha desenvolupat projectes que combinen pintura, escultura i ceràmica: El Mural de les Olles, Villanurbs, Pluja de Sang o Mur d´Ulls. En la mateixa direcció plural ha ampliat la pintura a l'àmbit de la cinematografia amb pel·lícules com Viaje a la luna, Foc al Cántir, El Aullido, Danse Noire, i Deu Dits.
-Dimecres 5 d'octubre: Arnau Puig (Filòsof i Crític d'art)
Les arrels estètiques pre-parisenques de Picasso
La constricció acadèmica del pare, la llibertat de decisió vital conquerida a Horta de Sant Joan, les ànsies de nova creativitat trobada als carrers de Barcelona entre els seus més decisius artistes on, a través de l'obra de Casas, pot tenir efectivament present - pas previ a tota innovació radical del futur - el color estrictament expressiu dels nabis, fan que el jove Picasso quan arriba a París es trobi ben preparat per assumir els canvis de percepció estètica que la ciutat li ofereix, i que immediatament enriquirà amb les seves aportacions.
Arnau Puig
Creador i fundador dels moviments intel·lectuals i plàstics expressats a ÀLGOL, 1946, i DAU AL SET, 1948. Becari del Govern Francès per estudiar a la Sorbonne, Paris, 1954-61. Catedràtic i Professor Emèrit d'Estètica a l'Escola d'Arquitectura de Barcelona de la U.P.C.. President del Cercle Maillol de l'Institut Francès de Barcelona i President de l'Associació Catalana de Crítics d'Art. Membre de l'AICA. Fou director de la Escuela Española de Historia y Arqueologia del CSIC en Roma.Ha escrit i publicat nombrosos llibres sobre filosofia, sociologia i art i és crític i analista d'art en actiu, especialitzat sobre les tendències innovadores i experimentals del segle XX.
Creu Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya. Membre d'Honor de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi. Medalla d'Or al Mèrit cultural de l'Ajuntament de Barcelona. Premi a la Crítica d'Art.
____
- Hora: 19.30 h
- Lloc: Museu Picasso. Montcada, 23. Palau Finestres
- Preu: gratuït
- Capacitat limitada
Per a més informació: 932.563.000