T'ha sortit calcat

Visita amb taller adreçada a alumnes de secundària i batxillerat

T'ha sortit calcat

Informació pràctica

Públic: adreçada a alumnes de secundària i batxillerat

Dies: de dimarts a divendres. Alumnes de secundària i batxillerat

Horaris: 10.15 h (màxim 3 grups) o 13 h (màxim 3 grups)

Lloc: Museu Picasso de Barcelona

Durada: 2 hores aproximadament

Preu: 85 € (grup màxim de 20 alumnes)


Reserves

Reserves obertes a partir del 25 de juny de 2024

 

Visita a sales i taller

Explorarem el concepte del retrat i de l’autoretrat, i com ens veiem els uns als altres.

La visita

A partir de l’observació de quatre obres de la col·lecció descobrirem diferents retrats que Picasso va fer al llarg de la seva vida.

Picasso va realitzar retrats amb tots els mitjans tècnics i tot el ventall d’estils que va conrear. Sovint es va preocupar més de retratar el caràcter que no pas de retratar els trets físics exactes de la persona que feia de model.

Al llarg del recorregut encetarem un debat amb l’alumnat que ens permetrà reflexionar sobre allò que ens expressen aquests retrats, tot aprenent plegats.

El taller

En aquest taller serem artistes i models alhora: treballant en parelles, primer farem un retrat de perfil del company/a. Després treballarem en el nostre autoretrat.

Per acabar sobreposarem el retrat fet pel company a l’autoretrat, i la doble imatge ens remetrà als retrats fets per Picasso, que haurem vist prèviament en la visita a les sales del Museu.

Aquestes dues tasques creatives es faran amb tècniques que en faciliten la realització sigui quina sigui l’edat de l’alumnat, tot fent alhora que el fet de retratar l’altre o un mateix sigui un acte divertit de complicitat, de comunicació i, fins i tot, de risc.

Què passa durant la visita?

Estratègies de pensament visual (VTS)

La visita promou l’experiència que els alumnes només podran viure a les sales del Museu: mirar de veritat l’obra. Per això, ja fa uns anys que oferim visites en què els protagonistes són els alumnes, i en què a partir dels seus interessos i observacions es van generant continguts compartits amb el grup classe.

Amb l’aplicació d’aquesta metodologia volem:

. Generar un espai de debat i d’intercanvi d’opinions que incentivi la participació.

. Fomentar la curiositat i l’autonomia davant del fet artístic: aprendre a mirar.

. Potenciar l’escolta activa i el respecte a les diferents opinions.

. Oferir als alumnes el plaer de crear un vincle amb l’art, tant de forma individual com en grup.

. Picasso és el punt de partida per aprendre a mirar i a reflexionar sobre els nostres interessos.

Veure més informació
Privado
Off

Continua informant-te

Logo de FacebookLogo de TwitterLogo de InstagramLogo de Youtube